csütörtök, október 28

"Jó volt ismét jelen lenni újabb magyar író, ezúttal Esterházy Péter megkoronázásán Frankfurtban. Mint ahogy felejthetetlen volt Kertész Imre Nobel-díjas diadalmenete Stockholmban, ahol szintén ott lehettem. Az itthon agyonkoptatott és imamalomszerű hivatkozásokkal inflált nemzeti érzés ilyenkor végre őszintén és spontán buzog fel az emberben, és még az a bizonyos régi könnycsepp is előfurakszik.
Igen, kint voltam Frankfurtban, a koronázáson is, de elsősorban a magam ügyében. A könyvvásárra megjelent ugyanis egy könyvem, az „Adria szirénje" német változata, és müncheni kiadóm meghívott a prezentációra. Ahova barátilag Esterházy is eljött, és felült velem a színpadra. Hol beszélgettünk, hol beszélgettek velünk, a moderátor bemutatta a regényemet, egy részletet felolvastam. Zsúfolásig volt a nézőtér, utána dedikáltam, kiadóm boldog volt (én is). Mindezt csak azért mesélem (a természetes hencegésen kívül), mert a hivatalos magyar stand, a magyar rendezők, a drága magyar sajtó tudomást se vett erről az eseményről. Viszont hírül adta például, hogy „csupán próbafordítás készült B. K. regényéből, hogy felhívják a szerzőre a figyelmet, és kiadóra találjon". Hír a javából. "

(Éttermi kritika, Görgey Gábor, Figyelő)

Nincsenek megjegyzések: